Kierownica "Monte Carlo"
Jest to najtańsza, pseudo-sportowa
kierownica do Małego Fiata. Kierownice te produkowane są przez prywatny,
polski zakład. Występują w kilku
różnych
wzorach (2, 3 ramiona) i kolorach (m.in. żółte, czerwone, niebieskie,
czarne). W porównaniu do kierownicy seryjnej „Monte Carlo” nadaje autu
bardziej sportowy wygląd, chociaż wielkością i grubością różni się od niej
bardzo nieznacznie. Trzyma się ją w rękach całkiem zgrabnie, aczkolwiek przy
mokrych dłoniach jest dość śliska. Uważam jednak, iż do normalnej, nie
wyczynowej, jazdy jest bardzo dobra. Kierownice te są już mniej dostępne,
ale jeszcze w niektórych sklepach leżą, a z pewnością można kupić je
używane.
„Monte Carlo” ma niestety kilka wad, mogących je zdyskwalifikować w
opinii użytkownika.
Pierwszym problemem jest zbyt krótka plastikowa osłona, na którą nakłada
się kierownicę. Po założeniu tego mamy około 1 cm dziurę pomiędzy osłoną a
dźwigienkami świateł, kierunkowskazów i wycieraczek. Na zniwelowanie tej
wady jest bardzo prosty sposób (aż dziwię się czemu ludzie na to nie wpadają
- bo to mniej niż 10min. roboty). Aby pozbyć się szpecącej przerwy wystarczy
w kierownicy wywiercić dziurę, a wtedy spokojnie instalujemy fabryczną
obejmę (tą od „grubych” kierownic).
Drugą wadą tych kierownic jest słabe spasowanie przycisku klaksonu – nie
jest on wykonany zbyt dokładnie i albo nie daje sygnału dźwiękowego albo
daje go w niepowołanych momentach.
O ile z powyższymi kłopotami można sobie jeszcze poradzić to pozostaje
nam jeszcze najistotniejsza wada tego produktu czyli problemy z diagnostami.
Kierownica nie ma bowiem wszystkich wymaganych przez przepisy atestów i jest
szansa, że na przeglądzie możemy wylecieć do poprawy.
W obliczu takich atrakcji zakup tej kierownicy jest dość dyskusyjny i
każdy samemu musi podjąć decyzję o zainwestowaniu w nią.
{RMC}
góra strony
STRONA GŁÓWNA
| UAKTUALNIENIA | GALERIA |
LITERATURA |
SKLEP | KSIĘGA GOŚCI |
FORUM |
LINKI |
|