Kierownica "Monte Carlo"

   Jest to najtańsza, pseudo-sportowa kierownica do Małego Fiata. Kierownice te produkowane są przez prywatny, polski zakład. Występują w kilku różnych wzorach (2, 3 ramiona) i kolorach (m.in. żółte, czerwone, niebieskie, czarne). W porównaniu do kierownicy seryjnej „Monte Carlo” nadaje autu bardziej sportowy wygląd, chociaż wielkością i grubością różni się od niej bardzo nieznacznie. Trzyma się ją w rękach całkiem zgrabnie, aczkolwiek przy mokrych dłoniach jest dość śliska. Uważam jednak, iż do normalnej, nie wyczynowej, jazdy jest bardzo dobra. Kierownice te są już mniej dostępne, ale jeszcze w niektórych sklepach leżą, a z pewnością można kupić je używane.
    „Monte Carlo” ma niestety kilka wad, mogących je zdyskwalifikować w opinii użytkownika.
    Pierwszym problemem jest zbyt krótka plastikowa osłona, na którą nakłada się kierownicę. Po założeniu tego mamy około 1 cm dziurę pomiędzy osłoną a dźwigienkami świateł, kierunkowskazów i wycieraczek. Na zniwelowanie tej wady jest bardzo prosty sposób (aż dziwię się czemu ludzie na to nie wpadają - bo to mniej niż 10min. roboty). Aby pozbyć się szpecącej przerwy wystarczy w kierownicy wywiercić dziurę, a wtedy spokojnie instalujemy fabryczną obejmę (tą od „grubych” kierownic).
    Drugą wadą tych kierownic jest słabe spasowanie przycisku klaksonu – nie jest on wykonany zbyt dokładnie i albo nie daje sygnału dźwiękowego albo daje go w niepowołanych momentach.
    O ile z powyższymi kłopotami można sobie jeszcze poradzić to pozostaje nam jeszcze najistotniejsza wada tego produktu czyli problemy z diagnostami. Kierownica nie ma bowiem wszystkich wymaganych przez przepisy atestów i jest szansa, że na przeglądzie możemy wylecieć do poprawy.
    W obliczu takich atrakcji zakup tej kierownicy jest dość dyskusyjny i każdy samemu musi podjąć decyzję o zainwestowaniu w nią.

{RMC}

góra strony

STRONA GŁÓWNA | UAKTUALNIENIA | GALERIA | LITERATURA | SKLEP | KSIĘGA GOŚCI | FORUM | LINKI